16 Eylül 2010 Perşembe

Nalet Suratlı Yaşlı Kadın

Ne yazık ki terbiyeli  ve  saygılı  insanların  değeri  bilinmiyor.

Pazarda rastladım onlara. Genç olanı,  alışveriş arabasını hareket  ettirince yaşlı  olan öfke  ile  döndü  ve çemkirdi. Oysa çarpma  hatta  dokunma  bile olmamıştı. Yaşlı kadın ''Dikkat  etsene  bana  çarpıyordun,  önüne  bak!'' diye azarladı kadını.

Genç olan:
- Dikkat ediyorum,  size  dokunmadım  bile, yine de  özür dilerim.
dedi.
Diğeri böyle  kibarca  karşılık  verilmesine daha  da  kabalaşarak  yanıt  verdi


- Uzatma ! Dikkat  ediyormuş, hıh! Konuşuyor  bir de,
ben  yaşlı  bir  insanım, düşerim  müşerim,  diye  söylenmeye  devam etti.

Genç kadın:
-Allah  korusun, ama  ben  zaten  dikkat  ediyorum, çarpmadım ki,
  deyince,  yine  azarlandı.:
-Uzatma dedim sana!
diyerek suratını  iyice  nalet  bir  şekle  soktu  ve gözlerim o an genç  kadının  yüzüne  takıldı. Öyle  incinerek  bakıyordu  ki,  gözleri  dolu  dolu  oldu,  yutkundu  ve  bir  şey  söylemeden uzaklaştı. Belli ki  günü  zehir olmuştu. Benim  de o  an  içim cız etti. Zarar vermediği halde  özür dileyen, yaşlı  cadıyı  rahatlatmaya  çalışan, içtenlikle ''Allah  korusun'' diyen bu  insan  bu  şekilde azarlanmayı  hiç  hak etmemişti.
Eğer  o  yaşlı kadının  karşısında ''Ne  konuşup  duruyorsun  bunak!'' diyen  terbiyesiz  biri  olsaydı  o  kadından  o  davranışları  görmezdi  ama yine  de  doğru  olanı  yaptı. kutluyorum kendisini. Diğerine  gelince, nefretle kınıyorum  böyle  insanları, hangi yaşta olurlarsa olsunlar.

1 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

E artık öyle bir devirde yaşar olduk ki bu verdiğiniz küçük bir örnek.. Maalesef saygısızlar, kendilerine göre kural yaratanlar hırsızlar ve ahlaksızlar itibar görür oldu..Birde bu işin yaşla ve tahsille de ilgisi yok denecek kadar azaldı ya da eğitim de artık çok kirletildiği için görgü kuralları hak getire..sevgiler..