25 Ocak 2012 Çarşamba

Komşuluklar


Günümüzde dostluklardan, arkadaşlıklardan da önce tavsıyan bir kavram var : Komşuluk.

Çocukluk anılarımızda kalan komşuluk ilişkilerini yaşamak hemen hemen olanaksız. Belki hala sürdürebilenler olabilir ama azınlıkta olduklarını  tahmin ediyorum.  Komşuluk ilişkileri genelde asgari düzeyde ve geleneksellikten uzak. Bu durumu  oluşturan nedenler  hakkında az çok herkesin  bilgisi ya da fikri var. Gerçekten de günümüz koşullarında  böyle olması daha mantıklı gibi ama anılarda kalan akrabadan  yakın komşular, onlarla yaşanan dayanışma, sevgi saygı  özleniyor. Bizden sonra gelenler  bu tür ilişkileri hiç bilmedikleri için eksikliğini  duymayacaklardır ama  ben özlüyorum o güzel komşulukları.
Hatta bir süre önce  izlediğim bloglardan ikisinin yazarları birbirlerine ''komşu'' diye hitap edince, önce  gerçekten komşu hanımlar olduklarını düşündüm. Sonra farklı şehirlerden yazdıklarını görüp birine sordum, komşuluğunuz oldu mu? diye.. Yokmuş, ancak birbirlerine duydukları sempati, benzer hayat tarzları  nedeniyle ''keşke komşu olsaydık , neyse ki blog komşusuyuz'' diyerek böyle hoş bir hitap şekli  oluşturmuşlar.  Geçen gün  yazılarını okurken ben de kendimi komşulardan biri gibi hissettim. Gerçi bloglarımızın içeriği farklı ama zaten  eski  komşuluklarda da  farklı özellikte insanlar gayet güzel komşuluklar  yaşayabiliyordu. Ben de bu becerikli ve  kültürlü hanımların elinden iş gelmeyen yeni komşuları olayım dedim.
Belki  diğer blog yazarlarından da  yeni komşular katılır, böylelikle  reel yaşamda eksikliğini duyduğumuz güzel komşulukları sanal  ortamda  ucundan kıyısından yaşar, kahve sohbetleri falan yaparız..

5 yorum:

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Sevgili komşum Yasemin hanımcığım,ağzınıza kaleminize sağlık Ne güzel bir yazı olmuş.Bu konuyu hep konuşuruz da kaleme dökememiştik aslında komşunun yeri hayatımızda ailemiz kadar akrabalarımız kadar -hatta kimi zaman daha da- önemli değil mi ? Bu arada sevgili Begonvilli Ev ile birlikte size bir kahve içimi uğramamız şart oldu. Hoşgeldiniz aramıza :)))

Şeytanın ''Yaz'' Dedikleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sizler gibi zarif komşularım olması çok iyi oldu. Evet, kahveye beklerim:)

Begonvilli Ev dedi ki...

Aaa, bizi yazmışsınız:)

Nasıl başlattığımızı hatırlamıyorum ama ben Sevgili Nilgün ile gerçekten kendimi gayet iyi anlaşan iki komşu gibi hissettim. İnanın blog komşuluğu da oldukça hoş oluyor. Siz de katılınca(hatta başka arkadaşlar da katılabilirler), Desperate Housewives'ın kadınları gibi olacağız. Neyse ki bizler çaresiz ev kadınları sayılmayız. Dayanışmaya, gerekince birbirimizi dinlemeye, her türlü paylaşıma, öğrenmeye evet, çaresiz hissetmeye hayır! İkinize de sevgiler, selamlar.

Adsız dedi ki...

Bu yazıdan sonra blog komşularıylada tanışmış olduk (:

Sanırım ben bu konuda şanslı olanlardanım. Özellikle akşam yemeğinden sonra çay ve kahve sohbetlerimiz olur bizim ve bunun tadı paha biçilemez bir şey.

Şeytanın ''Yaz'' Dedikleri dedi ki...

Demek pek de yeni bir şey değil. Ben blog dünyasında yeni sayılırım, pek bilmiyordum.