24 Eylül 2011 Cumartesi

Yaralarımı sağaltabilecek misin Verona?










Verona, Kuzey İtalya'da Venato bölgesinde yaklaşık 266.000  nüfuslu bir şehir.


Kuzeydoğu İtalya'nın en önemli turizm merkezlerinden biri.  Eşsiz bir mimarisi, doğal güzelliği ve  bolca kültürel etkinlikleri olan bir yer.

Alplerden çıkıp Garda Gölü'nden geçip gelen Adige Irmağının yaptığı bir kaviste yerleşmesi  nedeni ile pek çok görsel güzelliğe sahip ama bu nedenle tarihinde büyük sel baskınları da olmuş.

Havaalanı Verona'ya 5km kadar uzaklıkta.  Otel, motel pansiyon, önceden yer ayırtıldıktan sonra asla sorun değil . Ben  harika bir İtalyan ailesinin  kocaman evinde kiracı-pansiyoner denilebilecek bir konumda 8 ay kalmıştım.

Beş yıl önce, eşim işi nedeni ile uzun süreli ( 8 ay süren)  Uzakdoğu'da kalmak zorunda kalmıştı.Oralarda  bu kadar süre yapamayacağımı düşünüp çok sevdiğim İtalya'ya gidip farklı yaşam tarzlarını  ve  kültürlerini yakından tanımak istemiştim. Eşimin özlemi çok zor gelse de harika günler yaşadım. Biraz İtalyanca öğrendim, resim yaptım ve uzun yürüyüşlere katılıp  harika konserlere, operalara gittim. Günübirlik diğer ünlü kentlere de giderim diye planlamıştım ama tek başıma olduğumdan  ve Verona'nın güzellikleri beni fazlasıyla oyaladığından  hiç bir yere gitmeden tamamladım sekiz ayımı.
Unutmadan,
William Shakespeare'in "Romeo ve Juliet" hikâyesinde konu edilen Juliet'in evi'de Verona'da..Pek çok görülmeye değer yer var.

Şimdi tekrar  gidip sekiz ay olmasa da bir kaç hafta kalmayı düşünüyorum. Ancak bu  kez Verona  yaralarımı iyileştirir mi bilemiyorum.  Eşimden ayrılalı dokuz ay oldu. Hala bu duruma alışmış değilim..Bu kez  özlem  duygusuna, ona ve kendime olan kırgınlığım da eşlik ediyor. Kendime hala onu özlüyor olmamdan dolayı kırgınım. Ona neden kırgın olduğum ise bana kalsın...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Uzun yıllar Roma da yaşadım.Ayda bir kaçardım Verono ya.iki gece kalıp dönerdim.

Kırgınlığın geçmeyecek, taa ki sen unutmayı isteyinceye kadar.
verono nun keyfini çıkar diyecem, ama ilk gittiğin zaman ki gibi heyecan vermeyeceğini de unutma.

Blogger Bolat dedi ki...

Git ve bizimle paylaş :)lütfen.